13 prosince 2005

18 - Poslední týden

Dny se krátí do mého odjezdu, jasně si to uvědomuju a neustále na to myslím, těším se, přemýšlím, co je třeba ještě zařídit ale rozhodně nezahálím, právě naopak. I když v sirotčinci zůstalo málo dětí, pořád je třeba se jim věnovat a tak tam dojíždím každý den. Sestra Sabina i pastorkyně se vytratili, jeli na nějaké školení a návštěvy atd. apod. a tak jsou tam chuďátka děti sami. Z těch mladších tam zůstali jen tři. Jedna z nich je Ikupa. Tak mi dovolte zmínit pár slov o ní.

Foto: Ikupa se sestrou Sabinou; já, Ambakysie a Ikupa

Ikupa je nejmladší ze sirotčince, má 9 let a ještě má jednu "zvláštnost". Narozdíl od ostatních dětí je HIV pozitivní. To znamená že zemře. Ať se nám to líbí nebo ne. Je to drsné, představit si, že příští rok už tu nemusí být. Možná to je důvod, proč se tak málo směje. Užívá každý den speciální léky na imunitu, pravidelně chodí do nemocnice na kontroly a většinou s sebou nosí bundu nebo svetr, protože každé nachlazení a chřipka normálně lidem neškodné, pro ni můžou mít fatální důsledky. Když jsme byli plavat, sestra jí to zakázala, což vidím jako moudré vzhledem k tomu, že se následně spustil strašný liják a po koupeli moc teplo nebylo. Prosila mně, aby mohla taky jet tento týden, ale počasí je čím dál horší, tak nevím. Rád bych jí udělal radost, ale zase na druhou stranu nechci ohrozit její život. Udělal jsem teda aspoň pudinkový dort pro všechny, kdo zůstaly v sirotčinci.

Připravujeme se na závod kol v Mahangu, já jsem udělal na počítači diplomy, které se po neskutečném úsilí podařilo vytisknout také díky pomoci jednoho nového známého, kterého jsem tu potkal. Umí pár slov česky, zná několik Čechů, co tu u něho bydleli a i si s nimi mailuje. Má na starosti internetovou kavárnu a diplomy nám vytiskl zadarmo a navíc jsem ho přesvědčil, aby firma zasponzorovala 2. a 3. cenu, což je 7 a 5 tis. TSh. Žijeme přípravami a moc se těšíme. Závod je v sobotu, ale my přijedeme už v pátek a budeme ve vesnici spát. Když říkám my, myslím tím já, Charles, Shabaz (indický klučina), 2 německé dobrovolnice ze sirotčince a 3 starší chovanci ze sirotčince, kteří chtějí taky závodit. Možná ještě pár lidí přibude, ale o všem se dozvíte potom. Po příjezdu napíšu reportáž a myslím, že bude pěkně dlouhá a bude jedna z posledních z Tanzánie.

0 Comments:

Okomentovat

<< Home